22. VÝSTAVBA ŽELEZNICE

22. Výstavba železnice

Výstavba miestnej železnice zo stanice Prešov do Bardejova bola zverená Adamovi Bornemiszovi a Dr. Fridrichovi Piufsichovi. Koncesionári zamýšľali predĺžiť železnicu cez Dukliansky priesmyk do Gorlíc, no  pre nedostatok finančných prostriedkov však od tohto zámeru upustili. V priebehu výstavby došlo ku zmene v situovaní stanice v Bardejove, ktorá mala byť pôvodne 4 km od mesta. Predĺženie železnice o 2,9 km – na 45,1 km však napokon umožnilo situovať stanicu bližšie k mestu. Na trati bolo 8 staníc a prvý vlak po nej prešiel 11.12.1893. Výstavba železnice stála 2 840 000 korún. . Dopravu tu zabezpečovali 3 rušne, vyrobené lokomotívkou Budapest roku 1893. Legenda hovorí, že skutočným dôvodom na výstavbu trate do Bardejova bola návšteva cisárovnej Sisi. Do Bardejova pricestovala  vlakom po železničnej trati, ktorá bola len dva roky predtým vybudovaná na počesť jej príchodu. Dôvodom jej návštevy bol liečebný pobyt v Bardejovských Kúpeľoch.

                                              

Fotogaléria